“Vi kan se i vår utveckling att det ger resultat”
Nya Ledarskapet genomför alltid kvalitetsmätningar vid varje leverans. Denna mätning kallar vi ”Nya Ledarskapets Ledarindex” och den visar bland annat:
97 procent av kunderna är nöjda eller mycket nöjda.
I genomsnitt upplever kunderna en 20-procentig förbättring av sina ledarförmågor.
Nya Ledarskapet mäter alltid effekten av alla träningar. Dels för att våra kunder ska kunna utvärdera vilken nytta de får av sina investeringar, men också för att vi ska kunna kvalitetssäkra och utveckla oss själva.
En del av undersökningen mäter kundernas uppfattning om sig själva vad gäller tolv olika ledarförmågor, som tillsammans beskriver kundernas möjligheter att skapa resultat och samtidigt må bra. Mätningarna sker både före och efter träningen och är därför den upplevda förändringen hos varje kund.
I vårt program Personlig Utveckling tycker våra kunder bland annat att de – i genomsnitt – har blivit 21 procent bättre vad det gäller effektivitet och att få rätt saker gjorda. Samtidigt upplever de ett ökat självförtroende och en minskad stress.
Vad våra kunder har att säga om oss
Vi har arbetet med fler
än 400 företag
Fler än 400 företag i olika branscher har redan valt att utveckla sina medarbetare med hjälp av Nya Ledarskapet. Här är några:
Konsulting
Finans
Industri
Byggnads
Energi
Retail
Offentlig sektor
Utbildning
Övrigt
Fler röster om Nya Ledarskapet
Vi anlitade Nya Ledarskapet för att kvalitetssäkra processen att ta fram helt ny vision och mission samt skapandet av en unik identitet grundat i gemensamma värderingar och stödjande beteenden för företaget. Efter att företagsledningen tagit fram vision och mission för företaget har dessa fungerat som en röd tråd i allt vi gjort efter det, samtidigt som det fungerat som en guide vid beslut. ”Det blev väldigt tydligt vad vi egentligen gör.”
All personal involverades sedan i arbetet med värderingar och vi tog tillsammans fram stödjande beteenden. Efter ett tag blev det en självgående kultur som håller ihop företaget. Värderingarna och dess stödjande beteenden har visat sig vara utmärkt diskussionsunderlag vid rekryteringar och det sätter även en grundton i samtalen våra säljare har med våra kunder.
Så här i efterhand har vi förstått vikten av att använda någon extern för att genomföra projektet. Själva hade vi garanterat fastnat i detaljer, gått för länge i cirklar och riskerat att inte orka hela vägen fram.
Jag kan varmt rekommendera Nya Ledarskapet process för vision och värderingsarbete!
Andreas Backlund
VD Moreco Group AB